Koreaanse spelideeën

Speel bijvoorbeeld het kaartspel Go-stop. Het spel wordt gespeeld met Hanafuda-kaarten en is zeer populair in Korea. De kaarten kun je op internet bestellen of printen.Ook het bordspel Yut nori populair. Dit wordt vooral tijdens Nieuwjaar gespeeld. In plaats van dobbelstenen worden yut-sticks gebruikt. Ben je liever buiten bezig, dan kun je gaan vliegeren, dat is in Zuid-Korea een traditioneel winterspel. Na afloop wordt de draad doorgeknipt zodat de vlieger wegvliegt.

Zoek je nog een leuk programma voor een van je opkomsten? Check hieronder de leuke programma ideeën.

Bevers

De bevers kunnen net als Sterre en Steven langs de 3000 eilanden van Zuid-Korea reizen. Over land en over zee, via bruggetjes, loopplanken en springen. Als je dat niet ver genoeg gaat, kun je ook een reis om de wereld maken. Daar kom je ook de andere nationaliteiten tegen die op de WSJ aanwezig zijn.

Welpen

De welpen kunnen met Chil een geheimschrift maken van het Koreaanse het alfabet (Hangul). De Koreaanse karakters zijn echt anders dan ons alfabet. De creatievelingen maken hun eigen Sam Taeguk waaier, het traditionele symbool voor hemel, aarde en mensheid.

Scouts

Zuid-Korea heeft een rijke traditionele cultuur, maar is ook het land van de innovatieve high tech. De scouts gaan aan de slag met een Wobblebot en makey makey. Echt next level is je eigen K-pop video maken. Deze Koreaanse muziek verovert langzaam de wereld.

Explorers

Ook de explorers kunnen hun eigen K-pop video maken. Meer van het culinaire type? Gujeolpan is een van de meest vooraanstaande gerechten uit de Koreaanse keuken. Het heeft voor Koreanen een diepe betekenis en is een uitdaging om te koken.

Roverscouts

Een andere culinaire challenge is het maken van de Koreaanse hotpot met dumplings. Heb je meer tijd? Dan kun je een Koreaans badhuis (Jimjilbang) nabootsen. In het weekend zijn ze een populaire bestemming voor Koreaanse gezinnen om te relaxen.